Prawidłowy rozwój i funkcjonowanie rąk w życiu dziecka ma wielkie znaczenie. Mechanizm działania ręki i dłoni jest skomplikowany i uzależniony od sprawnego funkcjonowania  poszczególnych jej elementów, które pozostają w ścisłym związku z układem nerwowym. Dzięki sprawnym rękom dziecko potrafi wykonywać wiele czynności, np.: samodzielne ubieranie i rozbieranie się, manipulowanie przedmiotami, spożywanie posiłków sztućcami. Dobrze kształtująca się mała motoryka potrzebna jest do osiągnięci umiejętności przedszkolnych i szkolnych: rysownie, malowanie, pisanie, wycinanie nożyczkami.
    Zajęcia terapeutyczne nie tylko poprawiają sprawność małej motoryki, ale również uczą koncentracji, poprawiają chwyt dziecka, wspomagają utrzymywanie prawidłowej postawy, poprawiają percepcję wzrokową, a także ogólną sprawność ruchową. Głównym celem terapii jest osiągnięcie samodzielności w zakresie podstawowych czynności życia codziennego.
    Terapią obejmuje się dzieci w wieku przedszkolnym, wczesnoszkolnym i szkolnym, które:
        - mają obniżone napięcie mięśniowe w obrębie kończyn górnych,
        - niechętnie podejmują czynności manualne ( malowanie, lepienie z plasteliny, picie z kubka, itp.),
        - mają problemy z nauką czynności samoobsługowych (ubieranie, mycie się, wiązanie sznurowadeł, zapinanie guzików),
        - mają zbyt wzmożone napięcie (za mocno zaciskają zabawki, długopis, siadają na własnych dłoniach),
        - mają problemy z koordynacją obu rąk podczas wykonywania czynności manipulacyjnych.